Táncgála
2012. 05. 23-án megrendezte a fülöpi Általános Iskola a 8. táncgáláját, melyen a társastánc tanszakra járók bemutathatták, hogy mit is tanultak egész évben. Kertész Csaba táncpedagógus 2004 óta folyamatosan, szűnni nem akaró lelkesedéssel okítja a fülöpi diákokat a társastánc rejtelmeire. Csabának „varázsereje” van. Évről évre sikerül elérnie, hogy alig van lemorzsolódás a csoportjaiban és az első osztályos gyermekek szinte teljes létszámmal táncosok lesznek. Tanulóink 67 %-a részese a művészeti oktatásnak! Az adatok hitelesen igazolják, hogy ez a művészeti ág nagyon népszerű a mi iskolánkban. Felmerül a kérdés: minek – vagy kinek – köszönhető ez a népszerűség?! Az évek során meggyőződhettünk arról, hogy Kertész Csaba tanár úr kiváló és sikeres pedagógus. Jól tud fegyelmezni, pedig minden órája délután van. Szigorú, de mégis szeretik a tanítványai. A társastánc népszerűsége vitathatatlanul Csaba személyiségének köszönhető!! Elgondolkodtam: ha Csaba bármit tanítana, akkor is ilyen tömegben vonzaná a gyermekeket? Vagy a társastáncnak is van valamilyen varázsereje?
Az összefogódzott tánc, a ritmussal szabályozott egyszerre mozgás, az összetartozás élményét adja. Erre az élményre mindenkinek szüksége van, hogy el ne magányosodjon, ne érezze magát kirekesztve, hanem valahová tartozónak, ahol feladata van. Erre a kultúrára nevelni, tanítani kell az ifjúságot. Kezdődik az anya kisdeddel való játékával, folytatódik a kicsik énekes, táncos gyermekjátékaival, hogy táncos kedve, közösségi élménye legyen majd mindenkinek. Csodálatos látni, amikor valaki a csoportból felszabadulttá válik, nem a lépésekre koncentrál már, hanem élvezettel a táncol.
Azt olvastam valahol, hogy: A tánchoz nem szükséges a tehetség. A ritmus mindenkiben benne él, csak van, akiben jobban elbújt.
A fejlesztőpedagógusok a megmondhatói, hogy a táncnak milyen hatása van! Mentális síkon mindkét agyféltekét igénybe veszi, fejleszti a figyelmet, az összpontosítási képességet, a kreativitást.
Lelki síkon segíti a helyes énkép kialakítását, önbecsülést, tartást ad. Erősíti a valahova tartozás érzetét. Fejleszti a személyiséget, hozzásegít az önmegismeréshez.